מי מתחילה לפני החגים סדנת הרזיה? קורס העצמה? מי מתחילה לפני החגים לבנות אתר או מיתוג חדש לעסק?
לפחות שבועיים לפני החגים מוצאים את עצמם עסקים רבים בהאטה משמעותית של הפעילות העסקית שלהם. אומנם יש עסקים כמו מכירות בגדים, מתנות, מוצרי חג וכד' שבתקופת החגים העסק שלהם פורח, אך לשאר העסקים קשה מאוד לסגור עסקאות לפני החגים (וגם עוד קצת אחר כך, עד שכולנו חוזרים לשגרה…).
האם תקופת החגים משמעותה עבורנו חולשה וריפיון בעסק? ממש לא!
בואו נמנף את העסק שלנו דווקא עכשיו , כשהשוטף – לא שוטף אותנו:
7 רעיונות איך נפתח את העסק דווקא בתקופת החגים?
1. משלוח שנה טובה / ברכת חג שמח לכל מי שחשוב לעסק שלנו!-
העסק שלנו מורכב מלקוחות, ספקים ומפנים (משתפי פעולה) , כל אחד מהם חשוב מאוד לעסק שלנו. החגים זו הזדמנות מצויינת להגיד להם את זה ובכך לחזק ולשמר את הקשר איתם.
מומלץ מאוד לא לכתוב ברכה אחת זהה לכולם, אלא לפלח את הרשימה שלנו לשניים:
קבוצה ראשונה- לקוחות ולקוחות פוטנציאליים רגילים וספקים רגילים, להם נכתוב ברכה סטנדרטית,
מעוצבת ומנוסחת באופן מכובד תוך שימוש במושגי העסק שלנו, וכמובן לא נשתמש בברכה כפרסומת למכירה , אלא ברכה כנה ואכפתית .
לדוגמא: אם העסק שלנו הוא בתחום מוצרי בריאות , נאחל שנה בריאה ומלאת אנרגיה וכד'.
קבוצה שניה- לקוחות פוטנציאליים מועדפים, גורמים מפנים וספקים מרכזיים, כאלו שהם משמעותיים במיוחד לעסק שלנו- להם נכתוב ברכה מקורית תוך התייחסות לאופי, לרצון ולשאיפה של כל אחד ואחד.
ניתן לדוור באמצעות תוכנת דיוור כמו VIPLUS (עד 200 אנשי קשר ללא תשלום) או דרך תיבת המייל האישית, רק כמובן כאשר חשוב מאוד לוודא שאנחנו מדוורים בעותק מוסתר ולא מציגים את רשימת הלקוחות שלנו.
2. מתנות ייחודיות/ מוצרי קד"מ
ישנם גורמים מאוד משמעותיים לעסק שלהם יהיה חשוב לנו להעניק מתנה מיוחדת, זה יכול להיות מוצר קד"מ או כל מתנה אחרת. חשוב להקדיש תשומת לב רבה למתנה מתאימה, ולא כזו שתשב להם על השולחן כמו עוד תחתית כוס קפה. כדאי להעניק מתנה מפנקת שהמקבל לרוב לא יקנה עבור עצמו כמו למשל שובר לארוחה במסעדה, שובר לרכישת ספר וכד'.
3. קריאת ספר מומלץ בתחום העסקי ועבודה על פיו
תקופה של רגיעה בעסק זו הזדמנות נהדרת להשקיע את הזמן שלנו בהתפתחות. נכון שאין קורסים בזמן החגים, אבל ספר מקצועי ואיכותי בהחלט יכול לשדרג לכם את הידע העסקי .
בחרו ספר, הדגישו עם מרקר את התובנות שחשובות לכם והטמיעו אותם בעסק. הנה רעיון לספר מצוין: "בסוף יצא לך ארנב" של ניר דובדבני.
4. בחינה מחודשת של הבטים שונים בעסק
בחנו את העסק שלכם, האם ניתן לשפר את המוצרים ובמה, בדקו את התמחור- האם הוא נכון עבורכם או שיש צורך להעלות אותו בהתאמה לשוק או לעלויות המשתנות. חדדו את קהל היעד שלכם, את הנישה שבה אתם עוסקים. חשיבה מחודשת על המרכיבים של העסק כשאתם פנויים מלחץ העבודה השוטפת יכול לשדרג את הפעילות שלכם ולהכניס חשיבה מרעננת.
5. פיתוח מוצרים חדשים
הרבה יותר קל וזול לשווק ללקוחות חוזרים שכבר רכשו ממכם , ולכן התקופה הרגועה בעסק שלכם היא הזדמנות לפתח מוצרים משלימים ונלווים למוצר הדגל שלכם . חשבו: מה הלקוחות שלכם היו שמחים לקנות מכם בנוסף למה שהם כבר קונים היום? איזה מוצר או שירות משלים את המוצר שאתם מוכרים כיום.
השקיעו זמן בפיתוח של המוצר החדש והתחילו לשווק ולמכור אותו מיד אחרי החג.
6. שיפור מערך השיווק
מפרסמים בעיתונות, במקומונים, בפליירים? בחנו את התוצאה בהשוואה להשקעה שלכם בכל ערוץ שיווק. שפרו את מה שעובד לכם והיפטרן ממה שלא עובד.
בדקו ערוצי שיווק חדשים שטרם ניסיתם עד היום- אולי נכון לכם לשווק באמצעות דיוור, גוגל אדוורדס או רשתות חברתיות?
התחילו לשווק בערוצים חדשים שטרם ניסיתם עד היום.
7. מנוחה וצבירת אנרגיה
הנקוי הזה של הראש, המנוחה מהשוטף יכולים לעשות לכם טוב, צאו להנות עם המשפחה וצברו אנרגיות חדשות לתקופה שאחרי החגים. הרבה דברים שעכשיו נראים באור אחד יכולים לקבל פרשנות אחרת אחרי תקופה של מנוחה ושקט..
שנה טובה ומתוקה!
אודליה קוזלובסקי- אודיזיין
052-7612633 | [email protected]
מחכים, אודליה- תודה רבה!
לאודליה וחני הצוות הנפלא של חברות להצלחה
תודה,
על ההשקעה הרבה והמסורה
במיזם כה נפלא-"חברות להצלחה",
בו כל אחת ואחת לבטא יכולה
את חזון העסק המיוחד שלה,
וכן להקשיב לתכנים מקצועיים,
וליצור שיתופי פעולה פוריים.
יישר כח ושוב תודה
על ההזדמנות הנפלאה
להיות חלק מקבוצה
של נשים יזמיות מדהימות
שבאות להתקדם עוד ועוד
כל מפגש ומפגש מחדש
מלא באנרגיה ובאוירה מיוחדת
אכן ההשקעה הרבה שלכן
בכל פרט ופרט מורגשת!