מאת: ענבר אור
רוב בעלות העסקים שאני מכירה רוצות להרוויח יותר כמעט כולן, גם אם הן מרוצות ממה שהן מרוויחות כיום. אבל הרוב הגדול לא נמצא במקום שהוא מרוצה מרמת הרווחים.
אולי 10-20% באמת מרוצות. השאר נמצאות במצב מתמיד של תסכול ושבירת ראש כיצד יוכלו להרוויח יותר.
ואז נשאלת השאלה מה עליכן לעשות כדי להגדיל את הרווחים שלכן.
זה נשמע על פניו מאוד פשוט – לשווק יותר, להביא יותר לקוחות, להעלות מחיר, וכולי.
הידע של הדברים "הנכונים" שעליכן לעשות נמצא בכל מקום.
ניתן לרכוש אותו על ידי יעוץ אישי פרטני, סדנאות והרצאות שונות. והוא אפילו נגיש בחינם דרך ספרים, ניוזלטרים, מדריכים כאלה ואחרים וכולי.
אז מדוע, עם כל כמות הידע שנמצאת שם בעולם לא כולן מצליחות?
זה קצת כמו דיאטה.. כולנו יודעות בתוך תוכנו באמת אילו מאכלים מזיקים לגופנו ואילו בריאים. לאף אחת לא היתה התלבטות אם מלפפון הוא בריא או מזיק.
אז למה הרבה מאיתנו מתלוננות על השמנה למרות שיש בידינו את הידע?
שני האתגרים האלו, כמו רבים אחרים בחיינו, יושבים בדיוק על אותה נקודה.
נקודת העשייה. פשוט לעשות. לקום, להחליט ולבצע את כל הידע שיש ברשותך.
גם זה נשמע פשוט מאוד, וזה באמת פשוט אם לא היינו מתנהלות הרבה על פי הפחדים שלנו, הדעות של הסובבים אותנו והאמונות המגבילות הפנימיות שלנו.
זה יכול להיות בגלל פחד מהצלחה (כן יש דבר כזה), שאומר לנו שלא כדאי לנו באמת להצליח כי אז נצטרך כל הזמן לעמוד בציפיות יותר גבוהות של הסביבה ועדיף שנשאר במקום המוכר לנו.
זה יכול להיות בגלל הצורך שלנו שהכל יהיה מושלם. אז עד שלא יהיה אתר, עד שהכל לא יהיה מוכן, עד שהלוגו לא יהיה מושלם וכולי… אנחנו לא מוכנות לצאת לדרך.
זה יכול להיות בגלל שהבעל/האמא/האחות/החברה אומרים לנו שבשביל להצליח באמת אנחנו צריכות סכום משמעותי להשקעה בפרסום. או כל מיני עצות אחרות שלא באמת מתבססות על אמת עסקית אובייקטיבית.
וזה יכול להיות בגלל הקולות הפנימיים המפחידים שלנו שאומרים לנו שקשה להצליח בעסקים, וזה חייב יהיה לבוא על חשבון הבית, ושמי את בכלל שאת מעיזה וכולי…
בכל מקרה שלא יהיה, הדברים האלה מונעים מאיתנו מלעשות את הפעולות הפשוטות והנדרשות כדי להביא אותנו צעד אחרי צעד אל היעד הנכסף. הקידום העסקי שלנו.
אז בסופו של דבר אנחנו מגלות שכל מה שעלינו לעשות הוא פשוט לעשות.
גם אם נטעה המון בדרך, נלמד מכל צעד וטעות, לא לחכות שיהיה כסף, או שהכל יהיה מוכן, פשוט להתחיל בדרך הכי פשוטה שיש, רק כדי להתחיל.
וגם לאורך הדרך להמשיך להתמיד בעשייה ולא להוריד את הרגל מהגז.
איש עסקים אחד פעם אמר לי שהוא לא ראה אף פעם תינוק שבאמצע לימוד ההליכה שלו (אחרי אינספור נפילות) אומר לעצמו – טוב, אולי זה לא בשבילי, אולי אני לא ראוי לזה. כדאי שאוותר וזהו, אני כנראה בחיים לא אצליח.
הסיבה היחידה שכולנו הולכים על הרגלים היא שלא ויתרנו והמשכנו לעשות עד שהצלחנו.
אז בהליכה זה ברור מאליו אבל באותה צורה זה גם צריך להיות ברור בקידום העסק.
פשוט לעשות.
ענבר אור- קידום תעסוקתי לנשים